maandag 17 januari 2011

Firework Manager

Flink wat progressie sinds de laatste update. Had het tijdje druk met leren en miste en tijdje internet, dus vandaar dat ik het updaten even links liet liggen. Maar ik heb er zeker aangewerkt! Hier de progressie tot nu toe:

- Ik heb een onderverdeling gemaakt van de vuurwerken in het spel. Je hebt beschikking over cakes en over shells. De gene die ik tot nu toe had gemaakt vielen allemaal onder shells. Ik heb ook nog een shell toegevoegd die vertraagde crackling heeft. Is erg goed gelukt, al zeg ik het zelf!

- Alle vuurwerken die nu in het spel zien zijn voorzien van informatie als Naam, Omschrijving, Gewicht, Afmeting, Prijs, Lengte en een Cijfer.

Grote progressie in het maken van een show (het belangrijkste gedeelte van het spel):
- Ik heb nu een scherm waarin je straks je shows gaat opstellen. Deze bevat een tijdlijn, een overzicht van de vuurwerken die op dat moment afgevuurd worden of zijn, een lijst van beschikbare vuurwerken om te bekijken of toe te voegen aan je show, een tutorial / info box en een lanceer gebied.

- Je kunt de vuurwerken 'previewen'. Oftewel bekijken voordat je ze koopt.

- Je kunt vuurwerken toevoegen aan je show.

- Er is een groot gedeelte van de 'first-use' tutorial af, die je uitlegt hoe je het create show venster moet gebruiken. Hij legt uit tot nu toe wat alles is en wat voor functie het heeft en helpt je door je eerste show heen. En hij assisteert je tot nu toe om je eerste vuurwerk te 'previewen' en je eerste vuurwerk toe te voegen aan je show.


Ook grote doorbraken ondertussen op het gebied van het denkwerk:
- Ik ben eruit hoe de shows programmeer technisch afgevuurd gaan worden en hoe je de shows straks op kunt slaan.

- En paar extra functionaliteiten die ik tijdens het programmeren ook maar toegevoegd had, die achteraf tot grote verbetering van het spel leidde. Voorbeelden hiervan zijn: het verborgen zijn van de delen die nog niet aanbod zijn geweest tijdens de tutorial, de preview firework functie, het afvuren van vuurwerk per buis van een cake of shell rack en het kunnen traceren welke buizen van een shell rack of cake op de huidige seconde gebruikt worden.


Ik hoop dat de progressie tot nu toe een beetje duidelijk was. Ik doe me best zo snel mogelijk een beta te kunnen releasen. Progressie loopt erg goed en het spel gaat zeker de goede kant op! Ik hou jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten